Reduceți viciile – un obiectiv indraznet pentru 2019

Reduceți viciile – un obiectiv indraznet pentru 2019

Gestionarea problemei consumului de alcool sau a consumului de substanțe este o recomandare evidentă pentru sănătate. Persoanele care suferă de alcool și de droguri au o probabilitate mai mare decât media de a avea o boală psihică și au rezultate de sănătate mult mai sărace.

Unele cercetări au arătat că un consum redus de alcool (în special vinul) poate avea efecte benefice asupra prevenirii depresiei. Alte date recente, totuși, au arătat că consumul ușor de alcool nu oferă efecte benefice asupra funcției cerebrale.

Oprirea fumatului este, de asemenea, un pas important, deoarece persoanele dependente de nicotină sunt în mod constant la mila unui ciclu de retragere-poftă, care afectează în profunzime starea de spirit. Este posibil să dureze timp pentru a aborda simptomele inițiale ale întreruperii nicotinei, dar chimia creierului se va adapta la timp.

Renunțarea la fumat este asociată cu o dispoziție mai bună și o anxietate redusă.

Acordați prioritate odihnei și somnului

Tehnicile de igienă a somnului vizează îmbunătățirea calității somnului și ajută la tratarea insomniei. Acestea includ ajustarea consumului de cafeină, limitarea expunerii la pat (reglarea timpului de somn și limitarea timpului de somn) și asigurarea că vă ridicați la un moment similar dimineața.

Unii oameni sunt conectați genetic pentru a fi mai degrabă o persoană de dimineață sau de seară, deci trebuie să avem în mod ideal o anumită flexibilitate în acest sens (în special cu programele de lucru).

De asemenea, este important să nu forțezi somnul – dacă nu te poți culca în 20 de minute, ar fi mai bine să te ridici și să concentrezi mintea asupra unei activități (cu lumină și stimulare minimă) până când te simți obosită.

Celălalt suport al unui somn mai bun este reducerea expunerii la lumină – în special lumina albastră din laptopuri și smartphone-uri – înainte de a dormi. Aceasta va crește secreția de melatonină, care vă ajută să dormiți.

Obținerea de timp suficient pentru activități de relaxare și de agrement este importantă pentru reglementarea stresului. Hobby-urile pot spori și sănătatea mintală, mai ales dacă implică activitate fizică.

Ia o doză de natură

Când soarele strălucește, mulți dintre noi par să se simtă mai fericiți. Expunerea adecvată la lumina soarelui ajută la nivelurile serotoninei chimice care mențin dispoziția. De asemenea, stimulează nivelul vitaminei D, care are și un efect asupra sănătății mintale și ajută la momentul potrivit pentru a regla ciclul nostru de somn-trezire.

Beneficiile expunerii la soare trebuie să fie echilibrate cu riscul de apariție a cancerului de piele, deci luați în considerare recomandările privind expunerea la soare pe baza zilei / anului și a culorii pielii.

Ați putea, de asemenea, c cu privire la limitarea expunerii la toxine de mediu, substanțe chimice și poluanți, inclusiv poluarea „zgomotului” și reducerea numărului de utilizări ale telefonului dvs. mobil, ale calculatorului și ale televizorului dacă acestea sunt excesive. Un antidot la aceasta poate fi pur și simplu petrecerea timpului în natură. Studiile arată că timpul în sălbăticie poate îmbunătăți stima de sine și starea de spirit. În unele părți ale Asiei, petrecerea timpului într-o pădure (cunoscută sub numele de scăldarea pădurilor) este considerată o rețetă de sănătate mintală. O extindere firească a timpului petrecut în floră este și efectul pozitiv pe care îl au asupra noastră animalele. Cercetările sugerează că un animal de companie are multe efecte pozitive, iar terapia asistată de animale (cu cai, pisici, câini și chiar delfini) poate, de asemenea, să stimuleze sentimentele de bunăstare.

Ajungeți când aveți nevoie de ajutor

Modificările pozitive ale stilului de viață nu reprezintă un înlocuitor pentru medicație sau terapie psihologică, ci, mai degrabă, pentru că oamenii se pot angaja pe lângă tratamentul lor. Deși multe modificări ale stilului de viață pot fi pozitive, unele schimbări (cum ar fi evitarea alimentelor junk, alcoolului sau renunțarea la fumat) pot fi dificile dacă sunt folosite ca o cârjă psihologică. Este posibil ca acestea să fie tratate delicat și cu sprijin profesional. Sfaturile stricte care promovează abstinența sau o dietă exigentă sau un regim de exerciții fizice pot provoca suferințe suplimentare, provocând vinovăție dacă nu puteți răspunde acestor așteptări.

Share:

You might also like …