Modul în care preparatele festive vă pot afecta starea de spirit

Modul în care preparatele festive vă pot afecta starea de spirit

Sfârșitul de an de festivități este acum în plină desfășurare, cu accentul nostru pe prieteni, familie și produse alimentare. În acest blog, mă uit la modul în care dieta vă poate afecta sănătatea mintală și puteți împărtăși câteva sfaturi despre consumul alimentar sănătos, pentru a vă face să treceți prin perioada prostească, fără a vă schimba starea de spirit și vina.

Dieta afectează sănătatea mintală?

Dacă aveți o dispoziție negativă, sunteți mai probabil să alegeți produse alimentare indulgente, care sunt zaharoase, grase sau sărate în loc să opteze pentru opțiuni nutritive. Avem dovezi anecdotice pentru a susține ideea că modul în care vă simțiți afectează alimentele pe care alegeți să le mâncați. Până de curând, ceea ce era mai puțin înțeles a fost relația cauzală dintre hrană și modul în care aceasta a afectat starea de spirit.

Profesorul asociat Felice Jacka, cercetător la Universitatea Deakin și fondator al Societății Internaționale de Psihiatrie Nutrițională, și echipa ei au efectuat recent un mic studiu clinic de 67 de persoane care suferă de simptome de depresie și au găsit o legătură între dietă și sănătatea lor mintală.

În studiu, jumătate dintre participanți au fost încurajați să urmeze un regim alimentar mediteranean modificat, care a fost construit pe baza liniilor directoare existente din partea Greciei și Australiei, a principiilor tradiționale ale dietei mediteraneene. Toată lumea a fost antrenată de un dietetician. Un grup de comparație de persoane cu aceleași simptome au primit doar asistență socială.

Rezultatele studiului SMILES, publicat în revista internațională BMC Medicine, au arătat că participanții la grupul de intervenție dietetică au avut o reducere mult mai mare a simptomelor depresive în perioada de trei luni, comparativ cu cei din grupul de sprijin social.

La sfarsitul studiului, o treime dintre cei din grupul de suport alimentar au indeplinit criteriile de remitere a depresiei majore, comparativ cu 8% dintre cei din grupul de suport social.

„Cercetările sugerează acum că depresia și demența sunt afectate de calitatea dietelor noastre de-a lungul vieții. De cercetare, de asemenea, arata ca adultii care mananca mai multe alimente nesanatoase junk sunt la risc crescut de depresie. Acesta este și cazul adolescenților.

„Vedem o relație destul de clară a dozei-răspuns între dieta lor și nivelul de sănătate mintală și bunăstare. În special, cei care au scoruri mici pe ceea ce noi numim un model dietetic nesănătoase au fost mai rău, iar cei care au avut un scor mai mare pe hrana nutrienti-densa model alimentar au fost mai bine off.

Ce alimente ar trebui să aleg pentru a îmbunătăți starea de spirit?

Persoanele vinovate de „alimente proaste” sunt ceea ce vă puteți aștepta. După cum explică Jacka, „Produsele gastronomice și preparatele din carne, bogate în grăsimi și zahăr gustoase, au deplasat în mare parte fructele, legumele și alte produse nutritive, neprelucrate în dietele noastre”. Modelele dietetice sănătoase, nutritive, cum ar fi dieta mediteraneană, par să protejeze împotriva depresiei în curs de dezvoltare și, de asemenea, a demenței. Jacka spune,

„Cea mai puternica baza de dovezi pe care o avem este dieta mediteraneana si trebuie sa promovam pentru toata lumea”.

O dieta mediteraneana (care nu este pe baza de vin rosu!) Se caracterizeaza prin consumul ridicat de plante (legume, fructe, legume, nuci si cereale integrale), bogat in grasimi sanatoase datorita consumului generos de peste si ulei de masline, în carne roșie și lapte, și permite consumul moderat de vin roșu cu mese.

Sfaturi pentru o alimentație sănătoasă în timpul sezonului festiv.

Iată câteva alegeri ușor creier-sănătoase pe care le puteți face pentru a vă face să vă simțiți bucuroși la următoarea dvs. petrecere a BBQ-ului sau la sfârșitul anului:

  • În loc să gustați numai chips-uri, încercați și câteva fructe cu coajă lemnoasă (nu doar felii sărate și prăjite!).
  • Încărcați-vă mai întâi platoul cu salată sau legume – veți lăsa mai puțin spațiu pentru carne, pâine sau cartofi.
  • Schimbați cotletul de miel sau friptura de berbec pentru somon. Grasimile omega-3 din pește reduc inflamația, care poate contribui la creșterea riscului de depresie sau anxietate.
  • Adăugați niște legume (fasole, năut sau linte) pe platoul dvs. Inima ta va iubi fibrele în plus, iar dovezile arată că microbiomea intestinală sănătoasă este legată de o sănătate mintală mai bună.
  • Uleiul de măsline extra-virgin de înaltă calitate, condimentat cu oțet balsamic, este delicios pentru scufundarea pâinii integrale și este o alternativă sănătoasă la unt sau margarină.
  • Bucurați-vă de creveți și de curcan. Ambele sunt bogate în triptofan un aminoacid esențial care este precursorul serotoninei neurotransmițător (creier chimice).
  • Schimbați pavlova pentru fructe proaspete (sau cel puțin alegeți ambele!). Sau, dacă trebuie să vă răsfățați, salvați dulciurile pentru o ocazie specială, cum ar fi ziua de Crăciun.

Noroc! Bucurați-vă de un pahar de vin roșu cu prietenii și familia. Conexiunea socială este unul dintre cei mai buni factori de protecție împotriva problemelor de sănătate mintală și a declinului cognitiv.

Share:

You might also like …