Cum ne influențează microbiomea sănătatea? – Partea a II – a

Cum ne influențează microbiomea sănătatea? – Partea a II – a

Cum putem schimba microbiomul intestinal?

Mă gândesc la microbiome ca diferitele soluri pe care plantele cresc – anumite plante cresc bine în compost bogat în nutrienți, dar nu vor supraviețui în sol uscat, nisipos. Dietele occidentale, în special cele cu nivel scăzut de fibre, au redus posibil diversitatea microbiotă de-a lungul generațiilor. Dimpotrivă, dietele tradiționale bogate în fibre și cu conținut redus de zahăr și grăsimi duc la creșterea diversității microbiome.

Deci, ce putem face pentru a ne asigura că microbiomele noastre susțin sănătatea noastră?

Cercetătorii sugerează că diversitatea și funcția microbiomei sunt stabilite de fondul genetic și de factorii externi, inclusiv modul în care ați fost eliberați la naștere și cum vă exercitați. Se sugerează că determinantul cheie care afectează compoziția și activitatea microbiomei intestinale este dieta dvs. – explicând aproximativ 57% din variațiile în microbiota intestinală totală.

Putem influența populațiile de microbi intestinali, făcând mediul nostru intestinal ospitalier pentru ei prin consumul de probiotice și alimente prebiotice.

Probioticele sunt alimente sau suplimente alimentare care conțin microbi specifici intestinului (cum ar fi Lactobacillus sau Bifidobacterium) pentru a stimula creșterea acestor microorganisme în intestin. Probiotic bogate în alimente includ iaurtul viu, kombucha, kimchi șiuper hit? fermentate, cum ar fi leguminoase.

Prebioticele sunt alimente care stimulează creșterea bacteriilor benefice. Mă gândesc la ele ca la îngrășământul bogat în nutrienți, care ajută plantele să crească. Preparatele bogate în prebiotice includ bananele, ceapa, grâul, semințele de in, legumele și legumele cu frunze verzi, de ex. spanac, șuncă și broccoli. Alimentele fermentate conțin microbi care ajută sănătatea intestinului și sunt, de asemenea, prebiotice. Microbii vii au lucrat deja la digerarea acestor alimente, deblocând elemente nutritive suplimentare.

Folosirea microbiomei intestinului pentru stimularea creierului

O microbiotă intestinală sănătoasă este crucială pentru buna funcționare metabolică și homoeostază. Este o victorie pentru noi și microbii noștri – în schimbul vieții și proliferării în intestin, ne mențin sănătoși.

Schimbarea microbiomei intestinului cu ajutorul probioticelor și prebioticelor are un potențial extraordinar de a îmbunătăți funcția creierului. În blogul următor, voi vorbi despre un domeniu complet nou numit „psihobioterapie” care ar putea oferi o terapie nouă pentru persoanele care suferă de tulburări de dispoziție.

Share:

You might also like …