Cum să oprești procrastinarea (acum)!

Cum să oprești procrastinarea (acum)!

Astepti pana in ultima clipa sa intreprinzi niste sarcini? Cu totii am trecut prin asta. Termenul se apropie și știi că este timpul să stai jos și să îți completezi declarația fiscală anuală. În schimb, vă amintiti că nu ați mai plimbat câinele de ieri, că nu ați baut cafeaua de dimineață și că au trecut cel puțin două ore de când ați vazut ultimele știri de pe Facebook. Perspectiva respectării reglementărilor fiscale nu are același apel imediat ca și mass-media sociale sau cafeina. Până la 46% dintre studenți au raportat că se angajează pe anumite sarcini academice, iar aproximativ 10% până la 20% dintre adulți din populația generală sunt procrastinatori cronici.

Oamenii de știință care studiază amânarea îl definesc ca fiind „o întârziere voluntară a unui parcurs de acțiune intenționat, în ciuda faptului că se așteaptă să fie mai rău pentru întârziere”.

Ei descoperă că oamenii care procrainează au tendința de a alege o satisfacție pe termen scurt pe obiective pe termen lung, mai valoroase. Și pot face acest lucru chiar și atunci când întârzierea are implicații grave de sănătate, academică sau financiară.

Anticorupția cronică nu este o diagnoză pentru sănătatea mintală, ci este asociată cu:

  • stres crescut și anxietate
  • grade slabe în școală
  • performanță slabă la locul de muncă
  • și bunăstarea redusă.

Este amânarea doar gestionarea timpului proastă?

Procrastination este adesea atribuită gestionării defectuoase a timpului.

Cu toate acestea, profesorul Joe Ferrari, autor al cărții încă procrastinate: ghidul nu regretă că a fost făcut, nu este de acord. Ferrari explică faptul că întârzierea cronică se datorează slabei autoreglementări, nu gestionării precare a timpului. Acest lucru ar putea explica de ce învățarea abilităților de gestionare a timpului nu ajută în mod obișnuit pe cei afectați.

Ferrari constată, de asemenea, că a spune procrastinatorului cronic „doar să o facă” ar fi să spui unei persoane deprimate clinic să „înveselească.

În loc să încerce să gestioneze timpul, Ferrari sugerează că procrastinatorii învață să-și gestioneze mentalitatea.

„Dacă am o duzină de lucruri de făcut, în mod evident # 10, # 11 și # 12 trebuie să aștepte. Procrastinatorul adevărat are cele 12 lucruri, poate unul sau două, apoi rescrie lista, apoi o amestecă, apoi face o copie suplimentară a acesteia. Asta e procrastinarea. Asta e diferit.”

O formă unică de amanare a secolului XXI. Recent, oamenii de știință olandezi de la Universitatea Utrecht au descris un nou tip de amânare, care a dat perspective asupra psihologiei fenomenului. Dr Floor Kroese, profesor asistent de psihologie a sănătății și echipa sa, a constatat că trecerea la culcare mai târziu decât se intenționează este o formă de amânare. Kroese explică, „Amânarea în timpul nopții este definită ca nereușind să se culce la ora prevăzută, în timp ce circumstanțele externe nu împiedică o persoană să facă acest lucru”.

Studiul a susținut ideea că amânarea și autocontrolul sunt strâns legate. Din nou, explică Kroese

„Amânarea în timpul nopții apare atunci când oamenii au puțină energie mentală sau putere de auto-control, deoarece decizia de a merge la culcare este în mod inerent făcută la sfârșitul zilei, când autocontrolul este de obicei mai slab”

O altă constatare interesantă a studiului este că, în timp ce amânarea implică, de obicei, dezmințirea sarcinilor neplăcute, în general patul nu este considerat neplăcut.

În schimb, cercetătorii au speculat că nu este vorba de a nu mai vrea să meargă să doarmă, mai degrabă nu vrea să renunțe la alte activități plăcute, în special la televizor sau la mass-media socială. Ei subliniază,

„Odată cu dezvoltarea dispozitivelor electrice și a industriei de divertisment non-stop, oamenii se pot confrunta cu mult mai multe distragere a atenției acum față de câteva decenii în urmă”

Remorcarea războiului dintre sinele prezent și viitor

Cercetarea indică faptul că procrastinatorii se angajează într-o răsturnare constantă a războiului dintre propriul „sine curent” (care ar prefera să se uite la televizor decât să meargă la culcare) și raționalul „rațional” (care este obosit în viitor zi). Profesorul Universității Carleton, Timothy Pychyl, explică,

„Într-un fel, trecem dolarul la sinele nostru viitor … Dificultatea de a reduce decalajul dintre sinele prezent și viitorul este un factor care poate contribui la eșecul reglementării comportamentului și comportamentului, care sunt precursorii și produsele de amânare”.

Iată cinci sfaturi pentru a ajuta începătorii cronici să înceapă (astăzi).

1. Împingeți diferența dintre sinele dvs. actual și viitor.

Dezvoltarea empatiei pentru sinele dvs. viitoare este similară dezvoltării empatiei pentru alții. Efectuați un efort conștient pentru a intra în pantofii viitorului dvs. de sine.

2. Întoarceți un obiectiv pe termen lung într-un proiect complet cu obiective micro-obiective.

Bucurați-vă de o ceașcă de cafea sau parcurgeți prin intermediul rețelelor sociale după ce ați reușit

Share:

You might also like …