Cum reactioneaza creierul la fast-food?

Cum reactioneaza creierul la fast-food?

Știm că alimentele bogate în grăsimi și alimentele cu conținut ridicat de zahăr sunt grave pentru sănătatea noastră, dar deseori le strecurăm în dietele noastre. Uneori se simte doar ca creierul nostru vrea ca noi să mâncăm o bară de ciocolată sau să batem o pizza întregă. Neurologii ca mine au studiat efectele acestor alimente asupra creierului, ceea ce ne ajută să înțelegem cum dieta poate afecta funcția creierului.

Creierul tău iubește alimentele nedorite

Creierul dvs. este conectat pentru a vă face să vă angajați în comportamentele pe care le găsiți plăcute – cum ar fi sexul, socializarea și consumul de alimente gustoase – toate vitale pentru supraviețuirea unei specii. Atunci când mâncați alimente gustoase în stare proaspătă, sistemul de recompense al creierului (sistemul mezolimbic de dopamină) activează și eliberează dopamina neurotransmițător.

Dar creierul se adaptează atunci când mâncăm o mulțime de alimente proaste și răspunde prin faptul că facem mai mulți receptori pentru dopamină. Cea mai simplă modalitate de a gândi la interacțiunea dintre dopamină (sau orice neurotransmițător) și receptorul său este de a gândi la o cheie de blocare și în cazul în care receptorul este blocarea și neurotransmițătorul este cheia. Întoarcerea cheii declanșează un impuls neural.

Când facem mai mulți receptori ai dopaminei, trebuie să mâncăm mai multă răsplată (alimente nedorite) pentru a obține același sentiment de „goooooood”, similar cu modul în care dependenții pot dezvolta o toleranță la medicamente.

Creierul vrea să mănâncă alimente gustoase și apoi vrea mai mult și mai mult!

Alimentele nedorite ne iau atenția și ne fac impulsivi

Atenția noastră este îndreptată spre ceea ce se simte bine și într-o lume plină de alimente nesănătoase poate fi dificil să se reziste tentațiilor dulci.

Centrul de luare a deciziilor al creierului – cortexul prefrontal – controlează comportamentul nostru. Consumul de alimente în exces junk poate afecta funcția cortexului prefrontal. Acest lucru poate duce la comportamente impulsive și la luarea unor decizii proaste – cum ar fi consumarea unei cutii întregi de cookie-uri în loc să gătești o masă sănătoasă.

Combaterea acestor ispite este dificilă atunci când se confruntă cu plasarea strategică a dulciurilor tratate de supermarketuri, brioșe de ciocolată în magazinul dvs. local de cafea sau anunțuri îndrăznețe pentru fast-food. Toate aceste solicitări ne declanșează să ne dorim aceste alimente și poate fi greu să rezistăm.

Alimentele nedorite pot afecta memoria

Nivelele ridicate de zaharuri rafinate si grasimi saturate in alimente nesanatoase conduc la o stare de inflamatie in creier care distruge celulele creierului (neuronii). Șobolanii care s-au înghițit pe o dietă de băuturi, prăjituri și prăjituri dulci pentru doar cinci zile au avut semne de inflamație în hipocamp și au luptat cu sarcini de memorie.

Hipocampul este centrul de memorie al creierului și este vital pentru amintirea noilor informații. Neuronii din hipocampus formează conexiuni care sunt în mod constant reorganizate, un proces numit neuroplasticitate. Acest lucru ne permite să învățăm și să formăm amintiri ca răspuns la influxul constant de informații din lumea noastră dinamică. Dietele alimentate cu alimente necorespunzătoare reduc, de asemenea, substanțele chimice cerebrale cheie necesare neuroplasticității, afectând memoria.

Cercetările arată, de asemenea, că persoanele care mănâncă o mulțime de alimente nesănătoase, de asemenea, se comportă prost în testele de memorie în comparație cu cei care mănâncă sănătoși, indiferent de greutatea corporală (adică nu trebuie să existe greutate excesivă pentru ca aceste alimente să influențeze sănătatea creierului dumneavoastră).

Dar nu este o veste proastă
Înțelegerea modului în care alimentele nedorite pot influența creierul dvs., este un pas simplu pentru a vă modifica stilurile de viață pentru a reduce efectele negative ale acestora. Este important să fim conștienți de ceea ce se găsește în alimentele pe care le consumăm, în special atunci când alimentele preambalate sunt comercializate ca fiind „sănătoase”.

Exercitarea și mâncarea sănătoasă sunt vitale pentru menținerea corpului și a creierului în formă bună. Sper că ați citit blogul meu anterior despre alimente care pot crește performanța creierului dvs.

Share:

You might also like …