Cum să depasiti procrastinarea (de la oameni care nu au scapat de ea)

Cum să depasiti procrastinarea (de la oameni care nu au scapat de ea)

Nu-mi place să recunosc asta, dar procrastinarea ma depaseste inca de cand eram copil. Intotdeauna faceam totul pe ultima suta de metri. Până în ziua de azi, mă găsesc înlăturarea sarcinilor până la sfârșitul lunii în care mă pot îndeplini – fie că am stabilit o întâlnire cu doctorul, mi-am curățat camera (dacă nu am altă sarcină presantă, trebuie să am grijă, caz în care tot ce vreau să fac este să curăț camera).

Acum, când aveti un loc de muncă, aveți termene și revizuiri care vă dau răspundere. Dar când am început să lucrez pentru mine, această responsabilitate a dispărut brusc. Știam că trebuie să fac ceva pentru a împiedica (dacă nu chiar a da cu piciorul) acestei obisnuinte de a amâna dacă vreau să fac ceva. Iată câteva lucruri care au funcționat bine pentru mine – și dacă sunteți și un procrastinator, ar putea fi exact ceea ce aveți nevoie.

1. Setati si respectati termenele limite

Niciun procrastinator nu se concentreaza pe un termen iminent. Deci, dacă lucrați la ceva care nu are un termen limită oficial, creați unul! Același lucru este valabil și pentru proiectele cu termene limită care sunt prea departe pentru a fi îngrijorătoare chiar acum. Asigurați-vă că termenele sunt cât se poate de specifice. Nu spuneți doar că veți termina acel mare proiect până la sfârșitul lunii – setați datele exacte pentru momentul în care doriți să finalizați schița, cercetarea, primul proiect și așa mai departe.

Odată ce îți cunoști termenele limita, fă-le oficiale. Puneți-le în calendarul dvs., creionați-le în lista dvs. de sarcini și, poate, chiar spuneți clienților sau persoanelor cu care lucrați. Acest lucru te face mai responsabil pentru timpul tău și ești mai puțin probabil să renunți la aceste sarcini. (Și majoritatea oamenilor sunt, de obicei, bucuroși să aibă o cronică detaliată trimisă la început de la început – elimină incertitudinea și îi salvează de a trebui să urmeze și să păstreze tab-urile).

2. Puneți-vă pe un timer

În timp ce a răspunderea este minunat, nu puteți căuta mereu acest lucru de la ceilalți. Întotdeauna vor exista lucruri pentru care nu puteți crea termene limită sau nu le spuneți nimănui – dar trebuie să le faceți oricum.

Când vă este dificil să vă concentrați asupra unor astfel de sarcini, dați-va seama de timpul pe care l-ar lua în mod rezonabil și apoi setați un cronometru pentru acele multe ore. Bifand efectiv până la 00:00 poate face minuni ajutându-vă să vă reorientați de fiecare dată când sunteți tentați să vă ridicați, să vă îndepărtați sau să începeți să faceți cealaltă altă sarcină de care tocmai v-ați amintit.

Acest lucru este, de asemenea, util în acele situații în care o sarcină mică pare a fi din ce în ce mai copleșitoare, cu atât mai mult îl păstrați. Odată aveam nevoie să scriu un e-mail simplu, dar am evitat să fac asta luni, pur și simplu pentru că nu știam ce să spun. Și, bineînțeles, cu cât am întârziat-o mai mult, cu atât mai ciudată a fost ea. Punerea pe cronometru în aceste situații poate să vină de fapt ca o ușurare – știi că atunci când se termină ceasul, această sarcină va fi în spatele tău pentru totdeauna!

3. Incercati sarcina pentru 10 minute

Data viitoare când intri pe ceva pentru că te simți prea motivativ sau leneș, încearcă asta – spune-ți că o vei face doar 10 minute. Aceasta este o perioadă foarte scurtă de timp, deci dacă faci ceva timp de 10 minute nu te simți prea copleșitor și nu necesită prea multă motivație. Dar vă înșală creierul pentru a începe, ceea ce este adesea cel mai mare obstacol cu care ne confruntăm.

De asemenea, de obicei, acesta este suficient timp pentru a vă aduce în zonă pentru orice faceți. De cele mai multe ori, veți afla că, odată ce au trecut 10 minute, veți dori să continuați să lucrați la această sarcină. Am gasit acest truc cu adevarat de ajutor anul trecut, cand trecusem printr-o rutina destul de proasta de fitness. M-am simțit neîncredințat să lucrez pentru o oră întreagă – dar, odată ce eram deja în hainele mele de antrenament și încălzită, de obicei m-am simțit întotdeauna că ar fi bine să merg până la terminarea întregului set.

4. Renuntati la telefon

Ok, știi deja asta. În toată corectitudinea, este posibil să nu vă ridicați telefonul cu intenția de a distruge timpul – puteți căuta ceva sau verificați un e-mail care tocmai a intrat. Dar odată ce telefonul este în mâinile mele, nu pot spune cât de des mă prind pe mine în mod indistinat de defilare prin Instagram sau trecând printr-un flux nesfârșit de texte pe un grup Whatsapp.

Deci, când spun că puneți telefonul departe, vreau să spun că l-am pus literalmente departe – poate păstrați-l într-o altă cameră sau (dacă faceți ceasul) o puneți peste cameră, departe de locul în care stați. Veți observa că nu vă atingeți atât de mult, dacă trebuie să vă ridicați fizic și să mergeți la el.

Share:

You might also like …